събота, 21 май 2011 г.

...


на острова Балбоа за последно.
докато пътувам към него с малкото фериботче, се размечтавам за пътешествие по море. но не за луксозен мазнярски круиз, а за подобно на онова, околосветското, с яхтата 'Тивия', на Дончо и Джу Папазови, и петгодишната им дъщеря Яна. да е откривателско и пълно с изумления. и с много обич.

"Аз пазя като спомен от тяхното пътешествие оригинала на екипажния списък, в който е записано: „Дончо Ботев Папазов, капитан, и Юлия Григорова Гурковска, моряк” - откривам в една стара книга за тях. явно двамата са си били напълно самодостатъчни. дори и като морски екипаж...

"Джу, или изкуството да живееш" пък е документалният филм на нашия дядо, който трогва до сълзи и усмихва едновременно, и който препоръчвам горещо. но го имам почти единствено аз ;)

4 коментара:

Анонимен каза...

Валиииии, ама яко :)))

София, 16:48

Ясмина каза...

Яйкс! :)

алекс каза...

Здравейте, от години съм фен на пътешествията на семейство Папазови, чела съм безброй пъти книгите им, а от "С Яна около света" си чета всяка вечер преди лягане, независимо, че я знам наизуст. Буквално.

Опитвам се от години да открия копие или прожекция на филма за Джу - има ли някакъв вариант да си купя такова - от вас или някъде другаде? Има ли още прожекции някъде?

Ясмина каза...

здрасти, алекс, току-що изпекохме едно копие за теб, само кажи как да ти го дам :) а "С Яна около света" не съм чела, може би е време да я открия :))