четвъртък, 14 януари 2010 г.

Отново препрочитам.

Търся се.

...
..
.

"Отчаяно се движим нагоре. А всъщност висим над дните и нощите от миналото си. Блестящи въжета бавно тънеят като сребърни нишки в кошмарните сънища... Опалови звездни следи свързват изгорелите сенки към бъдещето на човеците. По тези хилядолетни пътеки никой не е прескочил, дори и само един ден - бил той и най-черният, и няй-ненужният ден на света.

Живеем и се движим нагоре. Често само в мигове и рядко до самата смърт. Докосваме болката на планината. Допир тъжен, понякога взривен, отдавна събудил в душите ни яростни истини. Живеем от планината, дишаме от частиците твърдост, които тя ни дава с водите и въздуха си...

Движим се бавно нагоре. Не превземаме нищо, не покоряваме никого - просто живеем в борба за съдбата си... Движим се опасно нагоре. Понякога, нерядко, падаме. От метър или от десет хиляди метра. И в последния миг бързащият живот великодушно ни подарява време за размисъл.

Движим се щастливи нагоре. А умираме, падайки трескаво в купища облаци.

Движим се, живеем и политаме разпокъсани. Най-добрите умират... В долините пропадат и най-пълните с вяра мечтатели... В ледовете замръзват най-горещи очи и сърца.

Движим се вечно нагоре. Оставяме след нас само разкъсващи спомени за една може би ненужна смърт вместо мост, гора или път... Никой не живее напразно на тази земя...

...
..
.

ИСКАМ ДА СЕ ПРЕРОДЯ в леден облачен връх,
с остър блясък в очите и мрак тежък в сърцето!
Искам да открия низките тайни на хората,
за да приютя бягството на унизените,
Трябва ми твърдост,
за да държа челото си изправено.
Трябва ми топлина,
за да сгрея ръцете на обречените.
Трябват ми пропасти, за да хвърля в тях
късовете камък от сърцето си.
Трябват ми пещери, за да затворя завинаги
бездушните каменни приказки,
които човешките думи
капка по капка са трупали.
ИСКАМ ДА СЕ ПРЕРОДЯ
В БЛЯСКАВ ЛЕДЕН ВРЪХ!
ЗАВИНАГИ!"


Людмил Янков
"МЕЧТА ОТВЪД ДОЛИНИТЕ"

14 коментара:

kirkerona каза...

ти си прекрасна просто. благодаря ти

Ясмина каза...

значи и ти мечтаеш отвъд долините.. няма нищо случайно на тая земя, привет :)

kirkerona каза...

отвъд. и много много го обичам този човек

Ясмина каза...

всеки ден на път към училище прекосявах неговата улица. винаги е бил едно невидимо присъствие около мен...

Maria Pepeldjiyska каза...

Привет Ясмина,
покрай написаното от теб в моя блог, открих твоите изумителни снимки...разгледах тези от Барселона, и понеже познавам също тези места, останах без дъх от уловените мигове.Имам пътепис от там в моя блог, но снимките ми са направо скапани.... Браво! Ама с какъв апарат снимаш, бре момиче? То не е само до апарат, а и до оченце, де, , разбира се, ама аз снимам и със сапунерка...а маковете на Сз пък са от телефон.
До нови срещи !
Поздрави
Пепеляшка

Ясмина каза...

Пепеляшко, имаш такъв огромен хъс за снимане, не го хаби със сапунерка. макар че, и с нея се справяш чудесно! :) мойто фото е Канон 400D. с обектив Сигма 18-200 съм снимала Барсата. с радост ще надзърна на пътеписа ти оттам, сигурна съм, че прекалено много скромнееш ;)

Maria Pepeldjiyska каза...

Мерси, сериозен апарат имаш...В лондон съм снимала уж с по-хубав,ама пак сапунеркин тип, на който мога да накача и обективи, но още не съм решила...Аз най-много обичам да снимам по планините, а там да ти кажа едва смогвам да нося раницата, а ако трябва и обективи да влача по камънаците...А този новия апарат е много широкоспектърен, добър за пейзажи планински- виж пътеписите от Рила, ама от много има няколко хубави снимки.
Сега ще разгледам твоя апарат в нета...
Прекрасна вечер!
Пепеляшка

Ясмина каза...

непременно да си вземеш тогава широкоъгълен обектив, за да имаш по-голямо око за обгръщане на всичко наоколо :) а мойто фото го избирах и по цена, все пак имам финансови ограничения, та в този смисъл е оптималният вариант за парите си, мисля :)за тежестта си права, аз все още мъкна, да видим докога :)вълшебна вечер пожелавам и на теб, възторжените ти снимки съм запланувала за утресутрешното си кафе :)))

Maria Pepeldjiyska каза...

С риск да стана извънредно досадна.... колко струва апарата и обектива ? Лошото е, че за моя апарат Панасоник Лумикс LX3 няма свободно разни джаджи, ами трябва да ги поръчвам, но много се запалих покрай теб. Пък и не занм дали ще станат толкова добри снимки с обектив.
П.

Ясмина каза...

ако сега си поръчаш тялото - Канон 400Д и обектива Сигма 18-200 от щатите, за около 900 долара може би ще излезе всичко. ето фирмата, през която аз си купувам обикновено, когато има кой да ми го донесе:
http://www.bhphotovideo.com/c/buy/SLR-Digital-Cameras/ci/1082/N/4294538183+4294956967

иначе ако си вземеш тези неща от България - една приятелка наскоро си купи най-новия модел на моето тяло плюс моя обектив за около 2000 лева.

никак не си досадна, така че питай пак, ако се чудиш още нещо :)

Ясмина каза...

непременно го направи. от обектива зависи най-вече всичко.
а сега е мой ред да ви запитам - как си слагате музиката в блоговете? гледам, цъкам и не ми идва никаква идея за това, дамусеневиди :)

Maria Pepeldjiyska каза...

Ясмина, добър да е денят ти !
Първо, зарадва ме желанието за планински емоции, няма само старците да се катерим по баирите....написала съм ти отговор и в моя блог.
Музиката качвам на наш личен сървър в къщи, иначе не знам как става директно на блога, но може би ще забавя зареждането.
На предишния си коментар съм объркала профила-ако можеш го изтрий, че е по-личен, благодаря ти !
И аз да питам пак - с коя програма слагаш рамчицата, аз пробвах с Коръл, ама голяма играчка е.
Пепеляшка

Ясмина каза...

бодър ден и от мен :)

рамчицата си я има и в твоя блог, Пепеляши, само трябва да избереш цвета й да е различен от бяло, и ще се появи :)нали знаеш откъде се променят цветовете? :)

..и тази дума "старци" да не съм я чула повече ;)

Ясмина каза...

онзи коментар го изтрих оттук, предполагам, че ще се изтрие и от главната страница след малко :)